Παρασκευή 15 Μαΐου 2020

Σχετικά με την τροπολογία για την απευθείας μετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο και το νομοσχέδιο της Παιδείας


ΘΕΜΑ: «Σχετικά με την τροπολογία για την απευθείας μετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο και το νομοσχέδιο της Παιδείας»

Για ακόμη μια φορά, Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας έδειξαν ξεκάθαρα τον απαράδεκτο και αντιδημοκρατικό τρόπο με τον οποίο έχουν αποφασίσει να ασκούν την αντιεκπαιδευτική πολιτική τους στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης.
Στο πολυνομοσχέδιο της οπισθοδρόμησης και υποβάθμισης της παιδείας, έρχεται να προστεθεί η τροπολογία της ντροπής! Το βράδυ της Παρασκευής 8-5-2020 ψηφίστηκε τροπολογία που σχετίζεται με την ανεπανόρθωτη αλλοίωση των χαρακτηριστικών της παιδαγωγικής διαδικασίας στη σχολική τάξη. Στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, το Υπουργείο Παιδείας ψήφισε τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο μέσα από τις σχολικές μας τάξεις, μετατρέποντας τη διδασκαλία σε τηλεοπτική παράσταση και καταπατώντας θεμελιώδεις συνταγματικές ελευθερίες.
Το υπουργείο αγνοεί μάλλον θεωρίες μάθησης και σύγχρονες πρακτικές διδασκαλίας που εφαρμόζονται μέσα στη διδακτική αίθουσα, οι οποίες δε βρίσκουν τον δάσκαλο να ρητορεύει δίπλα στον πίνακα. Αναρωτιέται πολύς κόσμος γιατί αντιδρούν έτσι οι εκπαιδευτικοί και γιατί δεν μεταδίδεται μόνο η παράδοση του μαθήματος… Γιατί απλά η παράδοση του μαθήματος εξελίσσεται μέσα από τις ιδέες και τις απόψεις των μαθητών. Οι μαθητές δε μαθαίνουν παρακολουθώντας τον δάσκαλο, όπως μπορεί να πιστεύει κάποιος εκτός σχολικής πραγματικότητας. Οι μαθητές δημιουργούν τη γνώση. Ο δάσκαλος βρίσκεται στην αίθουσα για να βοηθήσει στην οικοδόμηση αυτή, να ενθαρρύνει και να εμπλέξει τους μαθητές στη διαδικασία. Συνεπώς κινείται διαρκώς, επικοινωνεί λεκτικά ή μη με τους μαθητές, αλληλεπιδρά, βασίζεται στην προϋπάρχουσα γνώση των παιδιών που μπορεί να είναι εσφαλμένη, αλλά αποδεκτή και αναγκαία, αφού πρέπει να ακουστεί, για να γκρεμιστεί και να χτιστεί η καινούργια από την αρχή.
Με την τροπολογία που ψηφίστηκε εν μία νυκτί, αλλοιώνεται η εκπαιδευτική διαδικασία, διαταράσσεται η παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικών-μαθητών, περιορίζεται η παιδαγωγική και διδακτική ελευθερία και παραβιάζονται τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Ποιος εγγυάται για την κατάληξη που μπορεί να έχει το ψηφιακό υλικό του κάθε μαθήματος; Μέχρι χθες απαγορευόταν «δια ροπάλου» η χρήση κινητών συσκευών στο σχολείο για να αποφευχθούν περιστατικά ανάρτησης στο διαδίκτυο φωτογραφιών, ηχογραφήσεων, βίντεο, τα οποία παραβιάζουν προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών, αλλά κι ενδεχομένως να χρησιμοποιηθούν για ηλεκτρονικό – διαδικτυακό εκφοβισμό. Σήμερα είναι καθόλα νόμιμη η διαδικασία που προβλέπεται στην τροπολογία;
Οι εκπαιδευτικοί δε φοβούνται μην κριθούν ή μην αξιολογηθούν, όπως ακούγεται πολύ έντονα τελευταία. Οι εκπαιδευτικοί κρίνονται καθημερινά μέσα στην τάξη από τους πιο αυστηρούς κριτές. Ενώ η πλειοψηφία αυτών έχει επιλέξει να εκτεθεί στα μάτια των γονέων μέσα από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση που ήδη εφαρμόζεται το τελευταίο διάστημα, αλλά και την ασύγχρονη με όλα τα σωστά και τα λάθη τους, αφού τα γραπτά μένουν.
Οι εκπαιδευτικοί δεν θα αφήσουν κανέναν μαθητή έξω από την τάξη τους. Δεν το έκαναν ποτέ, άλλωστε. Δεν αναρωτήθηκε, προφανώς, ποτέ κανείς από το Υπουργείο πώς μαθαίνουν οι μαθητές που λείπουν κάθε χρόνο από την τάξη λόγω ασθένειας για εβδομάδες ολόκληρες. Δεν αναρωτήθηκε πώς λειτουργούν οι τάξεις αποδεκατισμένες για μεγάλα χρονικά διαστήματα κάθε χρόνο από Ιανουάριο μέχρι Μάρτιο. Γνωρίζει με πόσους μαθητές κάναμε μάθημα τον Φεβρουάριο που μας πέρασε; Αυτά τα παιδιά που έλειπαν από την τάξη, ποιος δάσκαλος τα άφησε πίσω; Κανένας. Όπως δεν άφησε και κανέναν μαθητή αυτούς τους δύο μήνες της αναστολής της διά ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Δεν μπορεί, λοιπόν, η κυρία Υπουργός να πείσει την εκπαιδευτική κοινότητα ότι νοιάζεται, όπως διακηρύσσει από τα έδρανα της Βουλής.
Πόσο μάλλον όταν ταυτόχρονα πληγώνει ανεπανόρθωτα το Δημόσιο Σχολείο με το πολυνομοσχέδιο που πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση. Γυρίζει την εκπαίδευση δεκαετίες πριν, αυξάνοντας τον αριθμό μαθητών στους 24 και δυνητικά στους 26 ανά τμήμα. Επιπλέον, ορίζει ότι ο ελάχιστος αριθμός μαθητών στα δημοτικά σχολεία είναι 20 ανά τμήμα και στα νηπιαγωγεία 16. Αν περάσει η συγκεκριμένη ρύθμιση, στην Ευρυτανία θα έχουμε μείωση 3 τμημάτων για την επόμενη σχολική χρονιά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και υποχρεωτική μετακίνηση μαθητών σε άλλες σχολικές μονάδες.
Δεν θα αφήσουμε αυτό το νομοσχέδιο να ψηφιστεί. Θα βρει ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα απέναντι. Και στον αγώνα αυτό ζητάμε να έχουμε δίπλα μας γονείς και μαθητές.
Η στάση του Υπουργείου Παιδείας είναι εξαιρετικά επικίνδυνη!

Ζητάμε τώρα να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την Παιδεία.
Ζητάμε με νέο νόμο να καταργηθεί η Τροπολογία.

Καλούμε όλη την κοινωνία, τους γονείς και τους μαθητές σε κοινή συστράτευση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου