Πέμπτη, 21 Μαΐου 2015

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ
ΑΜΟΡΓΟΥ 6 ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ Τ.Κ. 36100
ΤΗΛΕΦΩΝΑ – ΦΑΞ : 22370 23986
                                                            website: http://sepeevrytanias.blogspot.gr/                                                                              Ε-mail :ekpeevrytanias@yahoo.gr

                              ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:      ΓΚΑΡΑΒΕΛΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ,         ΑΝΔΡΕΟΥ ΜΑΡΙΑ
                                                           thλ.  6946663905                       τηλ. 6940272846



Αναπληρωτές – Πόση ακόμα ανοχή;

Τα τελευταία χρόνια τα προβλήματα που ταλανίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα και κυρίως το κομμάτι της που αφορά τους αναπληρωτές συναδέλφους δείχνουν να εντείνονται και να πολλαπλασιάζονται με ταχείς ρυθμούς παρά τις εξαγγελίες της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου για άμεση λύση των προβλημάτων και εξορθολογισμό στο χώρο της εκπαίδευσης .
·         Η μονιμότητα της αναπλήρωσης
Ξεκινώντας με το νόμο Ν.3848/10 της Διαμαντοπούλου με τον οποίο οι πίνακες των προσωρινών αναπληρωτών έπαψαν να τροφοδοτούνται με στοιχεία σχετικά με την προσφερθείσα προϋπηρεσία από 21/6/2010, χιλιάδες συναδέλφων εγκλωβίστηκαν σε μια εργασιακή πραγματικότητα που ευνοούσε το διαχωρισμό καταργώντας παράλληλα σχεδόν κάθε τους δικαίωμα για επαγγελματική εξέλιξη.  Σε αυτά τα χρόνια δημιουργήθηκαν πολλές ταχύτητες εκπαιδευτικών. Αυτοί που είχαν προϋπηρεσία, αυτοί που δεν είχαν, αυτοί που είχαν επιτυχία στον/στους ΑΣΕΠ, αυτοί που περίμεναν τον ΑΣΕΠ μήπως και δουλέψουν, αυτοί που έβαζαν όλες τις περιοχές, αυτοί που επέλεγαν ή αναγκαστικά ως τελευταίοι πήγαιναν στα δυσπρόσιτα ή απομακρυσμένα, αυτοί που επέλεξαν να μη δουλέψουν και όλα αυτά με επιπλέον το διαχωρισμό σε εργαζόμενους κρατικού, σε ΕΣΠΑ, σε ολοήμερο, σε ΖΕΠ, σε τμήμα ένταξης, στην παράλληλη στήριξη, σε ΠΔΕ, κ.α.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθούν πολλές διαφορετικές ομάδες συμφερόντων οι οποίες προσπαθούσαν να προωθήσουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο διαφορετικές επιδιώξεις. Μια όμως παρέμενε η βασική επιδίωξη όλων. Η αναγκαιότητα του ανοίγματος των πινάκων και η προσμέτρηση της προσφερθείσας προϋπηρεσίας για τη δημιουργία ενός ενιαίου πίνακα αναπληρωτών από τον οποίο θα γίνονται οι προσλήψεις και οι διορισμοί.
Για πρώτη φορά φέτος, η ηγεσία του Υπουργείου φαίνεται να εργάζεται προς τη λύση του ζητήματος εξαγγέλλοντας το άνοιγμα των πινάκων  και την αναγνώριση της προϋπηρεσίας για το διάστημα 2010 -2015. Και εκεί που όλοι προσέβλεπαν σε ενότητα και συσπείρωση γύρω από το επόμενο αναγκαίο βήμα, αυτό του διορισμού των αναπληρωτών που για χρόνια καλύπτουν λειτουργικά κενά στην εκπαίδευση, το Υπουργείο έρχεται για άλλη μια φορά με τις αποφάσεις του να οδηγήσει τους εκπαιδευτικούς σε διχόνοια.
Με την απόφαση του για διπλασιασμό των μορίων στα δυσπρόσιτα σχολεία μόνο για το σχολικό έτος 2014 -2015(2 για κάθε μήνα υπηρεσίας αντί για 1 που ισχύει γενικά), αδικεί κατάφορα τη μερίδα των συναδέλφων που υπηρέτησαν στις σχολικές αυτές μονάδες κατά την περίοδο 2010 – 2014. Η απόφαση αυτή είναι το λιγότερο παράλογη και αβάσιμη και οδηγεί σε λογικές ιδιοτέλειας παραβιάζοντας τον κώδικα δεοντολογίας μεταξύ συναδέλφων.
·         Η εξαίρεση που έγινε κανόνας
Τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχουν αποχωρήσει από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση 9.000 εκπαιδευτικοί ενώ έχουν διοριστεί μόλις 272. Για φέτος μόνο προβλέπονται 1.151 παραιτήσεις δασκάλων και 231 νηπιαγωγών ενώ δεν γίνεται ακόμη κανένας λόγος για μόνιμους διορισμούς. Η διετία 2010 -2012 επρόκειτο να αποτελούσε μια εξαίρεση μόνο στην ομαλή ροή των προσλήψεων και την τροφοδοσία των σχολείων με νέους συναδέλφους. Πέντε χρόνια αργότερα η εργασιακή ανασφάλεια συνεχίζεται ενώ ο αριθμός των αναπληρωτών που υπηρετούν στην εκπαίδευση είναι ενδεικτικός του κλίματος που επικρατεί στα σχολεία. 12.056 εκπαιδευτικοί έχουν προσληφθεί φέτος  μόνο στην Π.Ε. και ο αριθμός αυτός αναμένεται του χρόνου να είναι κατά πολύ μεγαλύτερος αν το Υπουργείο δεν προβεί άμεσα σε μαζικούς διορισμούς.
Το ζήτημα των προσλήψεων και των μόνιμων διορισμών δεν είναι απλά τυπικό αλλά ουσιαστικό και σχετίζεται άμεσα με την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Με τον τρόπο που γίνονται ως τώρα οι προσλήψεις των αναπληρωτών, οι σχολικές μονάδες που στηρίζονται και σε αυτούς για τη λειτουργία τους (η πλειοψηφία των σχολικών μονάδων της χώρας) δεν είναι σε θέση να λειτουργήσουν αποτελεσματικά από την αρχή της σχολικής χρονιάς ούτε να κάνουν έναν ουσιαστικό προγραμματισμό σε βάθος χρόνου.   Οι αναπληρωτές συνάδερφοι έχουν τα ίδια πτυχία, τις ίδιες γνώσεις και πρέπει να έχουν και  τα ίδια εργασιακά δικαιώματα με τους μόνιμους: δικαίωμα στην επιμόρφωση, εξίσωση δικαιωμάτων που αφορούν κανονικές – αναρρωτικές άδειες και άδειες μητρότητας, επιδόματα θέσης ευθύνης και επαγγελματική και μισθολογική εξέλιξη.
Για όλους τους παραπάνω λόγους χρειάζεται να γίνουν άμεσα βασικές ενέργειες που θα αποκαταστήσουν τις αδικίες και θα δημιουργήσουν ένα σταθερό και αξιόπιστο πλαίσιο για τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς.
Διεκδικούμε εργασιακή αξιοπρέπεια, σταθερότητα και επαγγελματική εξέλιξη
Προτείνουμε:
  1. Άμεσους διορισμούς στα οργανικά κενά της εκπαίδευσης
  2. Σύνταξη πίνακα διορισμών με επιτυχία/ες ΑΣΕΠ και την καθαρή προϋπηρεσία χωρίς κοινωνικά ή άλλα κριτήρια με το σύστημα 60%-40%.
  3. Τροφοδότηση προϋπηρεσίας στους πίνακες των αναπληρωτών όλων των ετών.
  4. Διπλασιασμό της προϋπηρεσίας των δυσπρόσιτων όλων των ετών.
  5. Επανακαθορισμό μοριοδότησης σχολικών μονάδων.
  6. Επικαιροποίηση καταλόγου δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων.
  7. Κλήση της πλειοψηφίας των αναπληρωτών σε μία φάση, ανεξάρτητα από το φορέα χρηματοδότησης.
  8. Σταθερή ημέρα αναγγελίας της περιοχής τοποθέτησης των αναπληρωτών στις 31/8.
  9. Ανάληψη υπηρεσίας για όλους 2-4/9 και τοποθέτησή τους.
  10. Διεξαγωγή επιμορφώσεων στην περίοδο πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
  11. Δικαίωμα συμμετοχής των αναπληρωτών σε επιμορφώσεις σχετικά με τις ΤΠΕ (Β’ επίπεδο).
  12. Εξίσωση δικαιωμάτων αδείας (αναρρωτικές, μητρότητας).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου