Σύλλογος Εκπ/κων Α/θμιας Εκπ/σης
Καρπενήσι 17/02/2014
Ν. Ευρυτανίας
Αριθ. Πρωτ: 50
Αμοργού 6
ΤΚ. 36100 Καρπενήσι
Τηλ./Fax: 22370-23986
Πληροφορίες: Μοτσιόλας Σιδέρης -Προϊσταμένες,
Διευθυντές
Τηλ: 6937810060
Σχολικών Μονάδων του Ν. Ευρυτανίας
Λιάκος Δήμος
-Σχολικούς Συμβούλους Π.Ε.Ν. Ευρυτανίας
Τηλ: 6973742480
Απόφαση του Συλλόγου μας για το ζήτημα της αυτοαξιολόγησης και τη συγκρότηση των ομάδων εργασίας
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ευρυτανίας
δηλώνει την αντίθεσή του σε κάθε μορφή αξιολόγησης που συνδέεται με ποσοστά
απολύσεων, την μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και την υποβάθμιση του
εκπαιδευτικού έργου.
Είμαστε αντίθετοι στη συγκεκριμένη μορφή
αξιολόγησης γιατί δεν υπηρετεί
κανέναν επιστημονικό και εκπαιδευτικό σκοπό, δεν έχει στόχο τη βελτίωση της
παρεχόμενης εκπαίδευσης, δεν έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει αλλά, αντίθετα, έχει στόχο να υποθηκεύσει το μέλλον
των παιδιών μας!
Ο στόχος δεν είμαστε μόνο
εμείς, οι εκπαιδευτικοί, αντικειμενικός στόχος είναι τα παιδιά μας και όλοι οι
εργαζόμενοι!
Εμάς, όπως και κάθε
εργαζόμενο (βλέπε ΕΡΤ, Σχολικούς φύλακες, δημοτικούς αστυνομικούς κτλ) μπορούν
να μας απολύσουν ό,τι ώρα θέλουν και χωρίς την αξιολόγηση!
Όπως είναι γνωστό και από τη διεθνή εμπειρία, τυχόν εφαρμογή της
αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης θα οδηγήσει στη κατηγοριοποίηση των
σχολείων, τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, την αύξηση των μορφωτικών
ανισοτήτων και την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών,
φτάνοντας μέχρι και την απόλυση!
Η κατηγοριοποίηση όμως
των εκπαιδευτικών και των σχολείων (γιατί περί αυτού πρόκειται) με την αξιολόγηση
θα σημάνει αντίστοιχη κατηγοριοποίηση και των παιδιών μας.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών
Π.Ε. Ευρυτανίας εκφράζει την αντίθεσή του και την έντονη δυσαρέσκεια του για
την έναρξη των διαδικασιών αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, την στιγμή που
:
1.
Καμία
υποχρεωτικότητα για συμμετοχή των συναδέλφων στις ομάδες εργασίας και η παροχή
πρόσθετης διοικητικής εργασίας εκτός ωραρίου δεν προκύπτει από την εγκύκλιο του
υπουργείου παιδείας.
2.
Ο χρόνος συνεδρίασης των συλλόγων διδασκόντων
είναι, με βάση τη νομοθεσία, στην αρμοδιότητα του διευθυντή του σχολείου και
του συλλόγου των διδασκόντων και δεν προκαλείται με εντολές, προφορικές ή
γραπτές, που δε στηρίζονται σε ρητή διάταξη νόμου.
3.
Η σχετική
εγκύκλιος του υπουργείου παιδείας δε θέτει ασφυκτικά χρονικά περιθώρια.
4.
Θεωρείται
άκαιρη η έναρξη της διαδικασίας την δεδομένη χρονική στιγμή που στα σχολεία
έχει δημιουργηθεί συγκρουσιακό κλίμα, απόρροια της κυβερνητικής
πολιτικής που δεν στελεχώνει τα σχολεία με εκπαιδευτικούς από την έναρξη του
σχολικού έτους.
Το προεδρείο της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων άλλωστε
έχει πάρει θέση ενάντια στην αξιολόγηση που συνδέεται με ποσοστώσεις στη
βαθμολογική – μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και από την οποία
απουσιάζει παντελώς η σύνδεσή της με την επιμόρφωση.
Στη συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με το προεδρείο της
ΠΕΣΣ αναφέρθηκε πως είναι η υποχρέωση
των Μελών της Πανελλήνιας Ένωσης
Σχολικών Συμβούλων η ενημέρωση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών και σε
καμία περίπτωση η άσκηση οποιασδήποτε πίεσης προς αυτούς.
Το Δ.Σ.
του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ευρυτανίας καλεί τους
συναδέλφους να μην συμμετέχουν εθελοντικά
στη συγκρότηση των ομάδων εργασίας
ώστε να μην ξεκινήσουν οι διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης που είναι άρρηκτα
συνδεδεμένη με την αξιολόγηση - χειραγώγηση. Η οποιαδήποτε συμμετοχή μας σε
αυτές αποτελεί αποδοχή της επερχόμενη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού με όλες τις
συνέπειες για τα σχολεία μας και τους εκπαιδευτικούς.
Υπογράφουμε ΟΛΟΙ οι συνάδελφοι το πρακτικό στο οποίο
δηλώνουμε ότι σύμφωνα με τις αποφάσεις του σωματείου μας και του κλάδου, δεν
επιθυμούμε να συμμετέχουμε στις ομάδες εργασίας.
Το πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων να
υπογραφεί από ΟΛΕΣ τις σχολικές μονάδες του νομού μας δηλ και τα ολιγοθέσια
δημοτικά και τα νηπιαγωγεία.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι.
Το ζήτημα της αξιολόγησης
μας αφορά όλους τους μόνιμους, τους αναπληρωτές, τους δασκάλους και τους
νηπιαγωγούς, τις ειδικότητες και τα στελέχη εκπαίδευσης. Η δύναμή μας είναι η
μαζικότητα, σήμερα σε αυτή τη χρονική συγκυρία ήρθε η ώρα να τοποθετηθούμε
ατομικά και να διαμορφώσουμε μια συλλογική και μαζική αντίδραση.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών
Π.Ε. Ευρυτανίας δεν εναντιώνεται σε κάθε «μέτρο» βελτίωσης του εκπαιδευτικού
έργου, πόσο μάλλον όταν αυτό έχει διαμορφωτικό χαρακτήρα και
σέβεται την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών. Την ώρα όμως που οι εκπαιδευτικοί
έχουν οδηγηθεί σε οικονομική και ηθική εξαθλίωση, που οι
σχολικές μονάδες αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα στελέχωσης, που αλλοιώνεται το
νόημα της παιδαγωγικής διαδικασίας με τις αποφάσεις του υπουργείου, είναι άκαιρο να απαιτείται
η έναρξη διαδικασιών που κανείς δεν βεβαιώνει που οδηγούν.
Η
Παιδαγωγική είναι επιστήμη, η οποία συνεχώς εξελίσσεται και πρέπει να
ανατροφοδοτείται. Είμαστε υπέρ της αξιολόγηση με τη μορφή ενίσχυσης και
υποστήριξης.
Αρνούμαστε να είμαστε αποδέκτες
σχεδίων και προτάσεων, απαιτούμε ενεργό ρόλο και συμμετοχή, εμπιστευόμαστε μόνο
όσους μας εμπιστεύονται…
Καλούμε τους σχολικούς συμβούλους
να είναι στο πλευρό των εκπαιδευτικών με προτάσεις και εμπειρίες για τη
βελτίωση και τη στήριξη του έργου μας.
Είμαστε
εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν επαναπαύονται, αναλαμβάνουν προγράμματα, τα οποία
πιστεύουμε πως συνδέουν τη γνώση με την καθημερινή ζωή.
Θέλουμε
αξιολόγηση η οποία να παρέχει στον εκπαιδευτικό κύρος, αυτοεκτίμηση και κίνητρα
αποδοτικότητας, χωρίς τη σύνδεση με το μισθό.
Η
σχολική μονάδα να λειτουργεί συλλογικά και να προβάλλει ένα πρόσωπο
συντονισμένης δράσης.
Η
εκπαίδευση πάνω από όλα πρέπει να προάγει τη συλλογικότητα, αξιοπρέπεια και το
σεβασμό, αξίες που κατακερματίζονται υπό τη μορφή της αξιολόγησης
Τέλος
κι επειδή είναι εύλογο να υπάρχει ανησυχία και πολλά ερωτηματικά σχετικά με τη
νομική βάση των ενεργειών μας, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σας αποστέλλει
γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου κας Τσίπρα σχετικά με το αν είναι
υποχρεωτική η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις ομάδες εργασίας της
αυτοαξιολόγησης. Η γνωμοδότηση αυτή ενισχύει και με νομικά επιχειρήματα την
απόφαση του Κλάδου να μην αποδεχτεί τις μεθοδεύσεις της επιβολής της
αξιολόγησης - χειραγώγησης.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι.
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αφορά το σύνολο
της ελληνικής κοινωνίας!
Η τύχη της εκπαίδευσης και η κατεύθυνση της κοινωνίας μας είναι
στα χέρια μας, να σταθούμε ως εκπαιδευτικοί στο ύψος των περιστάσεων και της
ιστορικότητας των στιγμών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου